man måste dö några gånger innan man kan leva.

Oj, glömde tydligen att jag har en blogg, förlåt bloggen. Ta det inte personligt! osv

Så vad har hänt sen sist? JAG VET JAG VET JAAAG VET!

Jag har:

- varit i skolan. Nästan varje dag faktiskt. Jobbat med projekt (redovisning imorgon, jag är inte ens nervös, inte ens alls. Typ pepp istället. Känns fint).
- varit utklädd till ett blommigt paket. Alla borde vara det någon gång ibland, man mår himla bra då.
- varit på spontanutflykt i Malmö och gosat med Andreas Söderlund, jag var lycklig då kan jag säga.
- bokat en annan spontanutflykt, med Agnes till Göteborg, för att se Kaizers Orchestra. Fattar inte. Det är för bra!
- sett Black Swan. Läskigt bra film, regisserad av Darren Aronofsky dvs han som regisserat Requiem for a Dream. Ungefär lika bra. SE DEN.
- tentapluggat mest hela tiden och lärt mig precis allt om metabolismen. Så om du funderar på hur mycket energi i form av ATP du får ut om du äter en fettsyra med en viss kolkedjelängd så vet du vem du ska fråga.
- längtat hem till Växjö. Jättemycket.

Men ja, tentavecka nästa vecka. Pluggar konstant när jag är vaken, drömmer mardömmar om farliga kemikalier när jag sover. Den ena kursen är rolig iaf, alltid nåt.

OCH, om en vecka är det över. Om en vecka tänker jag döda alla hjärnceller som jag inte lyckats få att begå självmord av mitt ständiga pluggande. Och om en vecka åker jag hem till Växjö, för första gången på hela terminen. Saknar mina familjer och mina vänner och mina katter och alltihopa. Pappa är dock lite busig och åker till Teneriffa lagom till jag kommer hem. Vad det är för prioritering liksom?

Men nä, nu måste jag snart gå och lägga mig så att jag hinner somna innan jag måste vakna och lära mig väldigt många detaljer om väldigt många saker. Men man måste ju dö några gånger innan man kan leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0